ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

    מה לך נשמונת | אגי משעול
    עטרה אופק מתלהבת
    "את הספר הזה אני אקרא מהתחלה ועד הסוף, כמו ספר סיפורים". כי השירה של אגי משעול היא שירה מקָרֶבֶת. שפתה פשוטה וישירה, למרות העברית היפהפייה שלה, בלי פילטרים של גינדור או תחכום-יתר, ואין לך תחושה שהמשוררת "החליטה לכתוב שיר" ולהראות לעולם כמה היא חכמה ועמוקה ומוכשרת – אלא שהמלים פרצו ממנה, שלא היתה לה ברירה. וישר את מרגישה שזאת נפש-אחות, מתוקה כל כך, חסרת גיל וגבולות ומלאה באהבה..
     
    משקיף מלמעלה
    עם צאת ספרו עשר אגורות ליאוניד פקרובסקי מסביר מדוע כעת הוא קצת פחות מתנשא על עמוס עוז ולמה הוא לעולם לא ירגיש שייך לכאן
    ראיון עם גילי איזיקוביץ, הארץ 
     
     
    קול חדש - חם ובהיר וחכם  
     
     
    מה שחושבים שירה
     
    יופיו בהחלט ידוע
     
     
    זו לא הדאגה שלי
    שירה שיש בה רגישות עליונה כלפי סבלו של החלש וביקורת נוקבת כלפי החברה המאפשרת אותו; זוהי שירה שמעצבת דיוקנאות של פרטים חסרי-שם, המהווים תמונה מדוייקת של העולן שבו הם חיים ומעל הכל זוהי שירה של אישה בעלת נוכחות, רגישות עצומה וכוח חיים עז
    בכל סרלואי על לילות חשון | קדיה מולודובסקי 
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
     
    עשרת הספרים הישראלים שאתם אמורים להכיר
     
    הארץ ב"קריאת חובה" עם קלאסיקות ישראליות שאמורים להכיר.. .

    המשך >>> 

    להמלצות נוספות >>


    דף הבית>חדשים>
    הטור האדום	 / אלכסנדר פן
    הטור האדום  / אלכסנדר פן

    לצד שיריו הליריים נהג המשורר אלכסנדר פֶּן  (1972-1906) לחבר שירים בעלי זיקה לאקטואליה. ספר זה מכנס לראשונה את שירי העת והעיתון של פן שנכתבו בשנים 1967-1947 והתפרסמו ב'קול העם', עיתונה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית. פן העמיד גרסה שמאלית, ולא אחת חתרנית, לשירי "הטור השביעי" של עמיתו נתן אלתרמן וביקש לנהל עימם דו-שיח לוחמני.

    השירים מגלים את גאוות המשורר המנודה ההולך בדרך משלו, ואת אמונתו הבלתי-מעורערת בברית המועצות. משנת 1965 חל שינוי בשיריו והוא מתח ביקורת על תכתיביה של מוסקבה; לראשונה גם התעמת אז עם ראשי מפלגתו שהטילו צנזורה על אחדים משיריו.

    זוהי הזדמנות להיפגש עם צד פחות מוּכּר ביצירתו של אחד הבולטים במשוררים העבריים של המאה העשרים וכן לקרוא באור אחר את ההיסטוריה של מדינת ישראל הצעירה.

    הספר הוא פרי מחקרה של פרופ' חגית הלפרין, המלמדת במכללת סמינר הקיבוצים וניהלה את ארכיוני הסופרים של אוניברסיטת תל אביב. בין ספריה: צבע החיים: חייו ויצירתו של אלכסנדר פן (2007) והמאסטרו: חייו ויצירתו של אברהם שלונסקי  (2010). בין השאר ערכה עם פרופ' עוזי שביט את מהדורת כל שיריו של אלכסנדר פן (2005).

    זוכה פרס היצירה בתחום הוצאת ספרי מופת


     

    פן, שנודע כיום בעיקר הודות לשירי האהבה שלו, שהולחנו – "וידוי" ("מעילי הפשוט ופנס על הגשר"), "רומאנס" ("בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת"), "לא אני הוא האיש" – הקדים את נתן אלתרמן בכתיבת שירים מחורזים שהגיבו על אירועי השעה ושפורסמו בעיתונות התקופה. כעבור שנים, עם התבססות "הטור השביעי" של אלתרמן, חזר פן לכתיבת טוריו-שלו, שאיגפו את אלתרמן משמאל ונודעו בנחרצותם הפוליטית.

    טורים פוליטיים אלה, כמאה ועשרים במספר, פורסמו בעיתון המפלגה הקומוניסטית הישראלית 'קול העם' בשנים 1967-1947 וכעת הם מופיעים לראשונה בספר. הטורים מגלים את גאוות המשורר המנודה ההולך בדרך משלו, ואת אמונתו הבלתי-מעורערת בברית המועצות. משנת 1965 חל שינוי בשיריו והוא מתח ביקורת על תכתיביה של מוסקבה; לראשונה גם התעמת אז עם ראשי מפלגתו שהטילו צנזורה על אחדים משיריו.

    הקריאה בספר היא הזדמנות להיפגש עם צד פחות מוּכּר ביצירתו של אחד הבולטים במשוררים העבריים של המאה העשרים וכן הזמנה לראות באור אחר את ההיסטוריה של מדינת ישראל הצעירה.


     מול הפוגרום והשטנה, עמוד הכן! עמוד איתן!
     יצחק לאור על הספר 

    שם ספר:  הטור האדום
    כותרת משנה:  שירי העת והעיתון
    שם הספר בלועזית:  The Red Column
    כותרת משנה בלועזית:  Newspaper Rhyming Columns
    מחבר/ת:  אלכסנדר פן
    שם המחבר/ת בלועזית:  Alexander Penn
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    בשיתוף הוצאת:  מרכז קיפ
    עורך/ת:  חגית הלפרין
    עיצוב עטיפה:  רוני בלוסטוקי
    מספר עמודים:  560
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-6458
    מועד הוצאה לאור:  2018

    מחיר :  98.00 
    מחיר באתר:  68.00 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור