ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש
    עמרי הרצוג ברשימה יפה על ממלכת האי-רצון >
     

    ממשיכה למגנט עד הסוף


    עין אוהבת על חיי הקיבוץ 


     כמו כובע בתחת
     "יצירת מופת, בית-ספר אנושי וספרותי להתבוננות, לחמלה, לחסכנות בכתיבה." - דרור בורשטיין על האיש הזקן | נגה אלבלך  
    >
     
    "אני ידועה בתור המשוררת הנורמלית"
    איה אליה מראיינת את  אגי משעול 
    >
     
    על "הרואין, הישארות הנפש". רות אלמוג מנסה להסביר מדוע תמיר גרינברג  משורר גדול >
     
                   

     המלצות קודמות >>>
     
     
    עשרת הספרים הישראלים שאתם אמורים להכיר
     
    הארץ ב"קריאת חובה" עם קלאסיקות ישראליות שאמורים להכיר.. .

    המשך >>> 

    להמלצות נוספות >>


    להלחין כח, לשיר חירות	 / רות הכהן פינצ'ובר | ירון אזרחי
    להלחין כח, לשיר חירות  / רות הכהן פינצ'ובר | ירון אזרחי

    בספרם להלחין כוח, לשיר חירות מבקשים המחברים – רות הכהן-פינצ'ובר וירון אזרחי – לחשוף את פניהם הרבות של הקשרים האינטימיים, הגלויים והסמויים, בין המוזיקה והפוליטיקה כפי שאלה התגלו והתגלגלו בתולדות השתיים במאות השנים האחרונות במערב. עיקר הדגש בספר הוא על חשיפת הרקמה הרגשית והאסתטית של משטרים מונרכיים, לאומניים, טוטליטריים, ליברליים ודמוקרטיים כפי שהיא מתגלמת מבעד לקשרים אלה. מלכים ושליטים, מתברר, ידעו לרתום את המוזיקה לאסתטיזציה ולרוממות הכוח, אך המוזיקה מצאה את מקומה גם בעידוד הסולידריות וההתלהבות של מהפכנים. בטקסי לוויות מלכותיים וממלכתיים קידשה המוזיקה את עלילות השליט המת ועוררה תקווה לעתיד זוהר. במדינה הלאומית היא ידעה לכסות על פחד המוות במקצבים וזמרה של חיילים הצועדים מאחורי הדגל אל שדה הקרב, אך בה בעת נתנה ביטוי לתחושות מקבריות ולמרי אנטי-מלחמתי.

    ברוח הליברליזם העולה, טוענים המחברים, הצליחה המוזיקה לא אחת לגלם את הפנימיות, הבדידות והרפלקסיביות של היחיד, אך גם לטפח את אסתטיקת השיח הקאמרי הבין-אישי; ובדמוקרטיה ביקשה להשמיע את "קול העם". המוזיקה שימשה ומשמשת לפיתוי קונים וצרכנים בתרבות הקפיטליסטית, זאת בצד ביטוי לזעקת הנדכאים בשכונות העוני. במשטרים שונים היא הנפישה את קול האישה הנבגדת או המדוכאת, אך גם את זו המבקשת לקרוא תיגר על כבלים חברתיים ותודעתיים.  

    מהם המנגנונים ההדדיים של שתי אמנויות חמקמקות אלו – אמנות הצליל וא(ו)מנות השלטון – שאפשר ומאפשר מגוון כה רחב של עיצובי הסובייקט הפוליטי ודמות הריבון וממשלתו? דרך דוגמאות היסטוריות רבות הספר מוביל את קוראיו לכמה תשובות עקרוניות לשאלה זו, הנובעות מתוך סגולותיהן הייחודיות של כל אחת מן התופעות הנדונות כפי שהן עוצבו בהקשרים התרבותיים השונים.


    רות הכהן-פינצ'ובר היא פרופסור בקתדרה על שם ארתור רובינשטיין במוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ועד לאחרונה מנהלת תוכנית עמיתי מרטין בובר במדעי הרוח והחברה. מרבה לכתוב בנושאים של אופני התודעה המוזיקלית ותפקידיה בכינון שיח תרבותי, דתי ורגשי. בין ספריה: The Music Libel Against the Jews  שראה אור בהוצאת ייל ב-2011.

    ירון אזרחי הוא פרופסור אמריטוס למדע המדינה באוניברסיטה העברית. ספרו האחרון Imagined Democracies: Necessary Political Fictions ראה אור בהוצאת קיימברידג' ב-2012. פרסומיו עוסקים ביחסי הגומלין בין פוליטיקה, מדע וטכנולוגיה, תיאוריה דמוקרטית מודרנית ולאחרונה גם בהשפעת הדמיון הפוליטי הקולקטיבי על עיצוב מוסדות והתנהגות בדמוקרטיות בנות-זמננו.
    שם ספר:  להלחין כח, לשיר חירות
    כותרת משנה:  קשרים גלויים וסמויים בין מוזיקה לפוליטיקה במערב
    שם הספר בלועזית:  Composing Power, Singing Freedom
    כותרת משנה בלועזית:  Over and Covert Links between Music and Politics in the West
    מחבר/ת:  רות הכהן פינצ'ובר | ירון אזרחי
    שם המחבר/ת בלועזית:  Ruth HaCohen Pinczower | Yaron Ezrahi
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    בשיתוף הוצאת:  מכון ון ליר
    עורך/ת:  זהר כוכבי
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-6208
    מועד הוצאה לאור:  2017

    מחיר :  92.00 
    מחיר באתר:  63.00 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור