ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     דברים נתונים ואין פתחי יציאה
    נבדה של מיטל זהר הוא חלל הרוחש תחת חלליו, קופסא שחורה, מרתף אפלולי ואין מפתח אחד. המפתח הוא צרור סיפורים שעליהם מונח הבית כמו ספינת רפאים. זהר הופכת את הקריאה לעונג שהוא לא רק אינטלקטואלי, אלא גם פרוורטי, ולכן גופני כל כך, מפתה כל כך ומצמרר
    איה אליה על נבדה של מיטל זהר
     
    ענת עינהר על ספרו של גונן נשר קונכיות
     
     

    מתאים לך ככה שאת צוחקת
    יונה ט
    פר
    שוב ושוב, כאילו היה הדבר גזירה משמים, אנחנו מזדעזעים לשמוע על נשים שנרצחו על ידי בן זוגן: בעל, חבר, מאהב.
    בבסיס הסיפור מתאים לך ככה שאת צוחקת עומדת התהייה על כוחה הנורא של הקנאה, על סערת הרגשות הבלתי נשלטת שהיא מעוררת, הסוחפת את בן הזוג למעשה המצמרר , והנערה - הקורבן.

    להמשך>

     
    לשמוע את השומעות
    חדוה הרכבי  מביאה לשירה הישראלית קול נשי טראגי ואחר
    לילך לחמן על
     עד שוב אשמע אותך
     
     
     
    מעולם לא הייתי מוגנת
    מספרה של שירה סתיו עולה תחושת מחנק, כאילו העולם הולך וסוגר עליה. שיריה מתארים מאבק עיקש ומכמיר לב לפרוץ את המגבלות.
    יותם ראובני, הארץ, על שריר הלב, ספר השירה השני של שירה סתיו.
     
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    אמנות ורוח - יופי ואובדן ב`מוות בונציה`  / שי טובלי

    הנובלה הקלאסית והאלמוּתית 'מוות בוונציה', שבמרכזה סיפור התאהבותו הכואבת של אמן מזדקן בנער כובש ורב-קסם, חוברה על ידי תומאס מאן ב-1911. מאז, נכתבו  אודותיה תלי-תלים של פרשנויות מכל הסוגים – פילוסופיות, פסיכולוגיות, ספרותיות ועוד – במאמץ לפענח את סוד יופייה הנדיר ומורכבותה יוצאת הדופן.

       
    מאה שנים לאחר פרסומה כותב הסופר וההוגה שי טובלי מסה מרהיבה ורבת-יופי,  המעמיקה אל תוך הקשרים הנסתרים של הנובלה. לטענתו, 'מוות בוונציה' צופנת בחובה געגועים אל תרבות יוון הקלאסית - בה דת, פילוסופיה, רוחניות, אמנות וארוטיקה היוו אחדות אחת, בלתי ניתנת להתרה: חלק מנתיב יופי שלם, שהגיונו ומשמעותו אבדו לנו עם חלוף הדורות. לעומתו, הנתיב המשובש, שלאורכו נע גיבורו של תומאס מאן, הוא תוצאה ישירה של אובדן האחדות הזאת. זהו מצב טראגי, המונע מן  האמנות, הארוטיקה והפילוסופיה, להשיג גאולה אמיתית של הנפש. רק אם נחַייה את הנתיב הזה, טוען טובלי, נוכל להשיב להן את כוחן ואת משמעותן המקורית. 

     

    “מה אפשר לומר עוד על 'מוות בוונציה'שטרם נאמר? מסתבר שאפשר, וחשוב שנאמר. המסה של שי טובלי היא לעצמה חיבור רליגיוזי בעל עוצמה הנובעת מהחיבור המיוחד לו – ושהוא מזהה אצל מאן - של יצר ויצירה, של ניתוח אנליטי  נטול פשרות ומשכנע, המונע בלהט ההיקסמות מהחתירה אל הנשגב – דווקא בעידן ציני ובחברה שכבר ויתרה הן על ההיקסמות והן על הנשגב“. 

    חיים פסח, עורך ומתרגם


    "המסה היפהפיה של שי טובלי היא יצירה בפני עצמה. יש לה נשימה משלה, תנועה משלה ושפה משלה. אין זו רק מסה המפרשת ומבהירה את ההתרחשות הפנימית בנפשו של פון אשנבאך אלא זו מסה על האובססיה. היא מטפלת בשורשי הדברים הקורים לאדם מול השלמות הדוממת של היופי, כפי שהיא מתגלמת בנער בן ארבע עשרה החובק במלוא נפשו תום שאין להביעו במלים".

    אשר רייך, משורר ומתרגם

    שם ספר:  אמנות ורוח - יופי ואובדן ב`מוות בונציה`
    מחבר/ת:  שי טובלי
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    עורך/ת:  דן שביט
    מספר עמודים:  169
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5370
    מועד הוצאה לאור:  תשע"א / 2011

    מחיר :  82 
    מחיר באתר:  41 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור