ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     דברים נתונים ואין פתחי יציאה
    נבדה של מיטל זהר הוא חלל הרוחש תחת חלליו, קופסא שחורה, מרתף אפלולי ואין מפתח אחד. המפתח הוא צרור סיפורים שעליהם מונח הבית כמו ספינת רפאים. זהר הופכת את הקריאה לעונג שהוא לא רק אינטלקטואלי, אלא גם פרוורטי, ולכן גופני כל כך, מפתה כל כך ומצמרר
    איה אליה על נבדה של מיטל זהר
     
    ענת עינהר על ספרו של גונן נשר קונכיות
     
     

    מתאים לך ככה שאת צוחקת
    יונה ט
    פר
    שוב ושוב, כאילו היה הדבר גזירה משמים, אנחנו מזדעזעים לשמוע על נשים שנרצחו על ידי בן זוגן: בעל, חבר, מאהב.
    בבסיס הסיפור מתאים לך ככה שאת צוחקת עומדת התהייה על כוחה הנורא של הקנאה, על סערת הרגשות הבלתי נשלטת שהיא מעוררת, הסוחפת את בן הזוג למעשה המצמרר , והנערה - הקורבן.

    להמשך>

     
    לשמוע את השומעות
    חדוה הרכבי  מביאה לשירה הישראלית קול נשי טראגי ואחר
    לילך לחמן על
     עד שוב אשמע אותך
     
     
     
    מעולם לא הייתי מוגנת
    מספרה של שירה סתיו עולה תחושת מחנק, כאילו העולם הולך וסוגר עליה. שיריה מתארים מאבק עיקש ומכמיר לב לפרוץ את המגבלות.
    יותם ראובני, הארץ, על שריר הלב, ספר השירה השני של שירה סתיו.
     
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    מחמת כיסופים  / חגית סבג

    זוכת פרס 'מפתנים' לשירה לשנת 2011

    שירי אהבה מפוכחים, שירים של אהבה שלא תושלם לעולם, אהבה שיסודה בדידות. זמן רב לא נכתבו בעברית שירים צלולים כל כך, מדויקים כל־כך בניסיון לתאר כיסופים, חרדת נפש, געגועים למה שאין להשיגו. העולם שחגית סבג חיה בו הינו אמנם עולם ריאלי, של מעשים קטנים, של חפצים רגילים ועם זאת הוא הופך בשיריה לזירה של התרחשויות נפש. כך כשהיא "מכינה שתי כוסות תה ושותה אותן ביחידות", כך כשהיא "מצלצלת אל אהובה בוקר אחד אף־על־פי שדיברה איתו כל העת". שכן, בחוסר אשליה היא רואה את האהבה, עיקר עולמה, "כמהלכם של גבר ואישה המשתבש תמיד" ואהובהּ, הוא רק "אהובה שבמילים" שאצלו צריך "להתמעט במידה כזו, כמעשה שבשגרה, עד שיסכין".

    ביכולת ניסוח של הבלתי מוחשי, מצליחה חגית סבג לכתוב שירים שמרביתם עדנה ועם זאת היא מכירה גם את "האכזריות שבהעדר הקשר הנכסף". או כשהיא מדמה אהבה שוב ל"דבר מה חמרי, צהבהב, יום יום עמלני". או כשהיא מודה: "גם אם אדבר בך / לא תתייצב" ועם זאת קיימת תמיד ההבטחה של "ראה כמה יפים אנחנו".

    ספר של שירי אהבה שכתבה משוררת צעירה, נדירים בניסוחם, נפלאים באבחנותיהם: "היום דיברתי לעצמי בקול", כותבת חגית סבג ומוסיפה: "והקול יציב / כאילו לא אהבתיך". והיא טועה: קולה יציב וברור בספר זה שכולו דברי אהבה. 

                                                                                        אורי ברנשטיין

    כוחו המפרק של השקט
    יצחק לאור מנסה לבחון את הדקדוק המיוחד למשורר, כשיש לו - כמו שיש בשיריה של חגית סבג 
      תמונות מחיי הנפש
    ארז שוייצר, הארץ, על משוררת המצליחה 'לעצב את החוויות בקול אישי משכנע'

    שם ספר:  מחמת כיסופים
    שם הספר בלועזית:  Out of Yearning
    מחבר/ת:  חגית סבג
    הוצאה:  ספרית פועלים
    סדרה:  מפתנים
    עורך/ת:  אורי ברנשטיין
    מספר עמודים:  48
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5415
    מועד הוצאה לאור:  2011 / תשע"ב

    מחיר :  54 
    מחיר באתר:  27 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור