ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     
     
     
    לראות, לזכור, לכתוב
    יצירה מהטובות שנכתבו בעברית, ובה נחשף המשורר במלוא כנותו ותבונתו המפוכחת
    שמעון בוזגלו, ישראל היום, על אל המקום האחר, ספר שיריו האחרון של חיים גורי  
     
    התרחשויות הזויות בשוליים החרישיים
    המשוררת אילנה יפה מציגה עולם פנטסטי מעניין ומופרע
    ביקורת על "אירוע לילי" - שיר מתוך פיונית על לוח ריק, שלקח אותנו למחוזות האבסורד של השירה העברית  
     
    בהתחלה פחדתי מהעיניים שלו. אבל אז הבנתי שאני כותב על נפילתו
    הספר היעלמותו של יוזף מנגלה מבקש לנתץ את המיתוס על שנותיו האחרונות של אחד הפושעים הנאצים המבוקשים בעולם. מחברו, אוליביה גז, מסביר בביקור בארץ מדוע חשוב למרות הכל להתייחס אליו כאל בן אנוש 
     
     

    איכויות שונות של יחסים עם אלוהים

    שירי כיסופים של המשוררת אל אביה ואל אלוהיה מציגים דוגמה מופלאה לדיאלוג אינטימי שיסודו בשפה דתית. פרדוקסלית, השימוש בתבנית התפילה העתיקה מאפשר את חופש הביטוי החדש
    חנה פנחסי על 'מפחדך בשרי' - ספר השירים החדש של בכל סרלואי

     
     
     
     
     
    איך אני יכול להסביר לך מה ההרגשה להיות שחור 
    רות אלמוג על הסיפורת האפרו־ אמריקאית:  ג'יימס בולדווין והולכים לפגוש את האיש "קובץ סיפורים מרשים" וגייל ג'ונס | קוריגדורה - "ספר מטלטל. קריאת חובה"
    הרשימה כאן
     
     
    שירת קודש מקורית להפליא
    אלי הירש על מפחדך בשרי - ספרה של בכל סרלואי. הרשימה כאן>
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    על הריקוד  / סטפן מלרמה, פול ולרי

    "הריקוד הוא כנפיים, הוא ציפורים והמראות לעולמים, נחיתות רוטטות כמו חץ", כתב המשורר סטפן מלרמה. פול ולרי, בדיאלוג הסוקרטי "הנפש והריקוד", תוהה מצדו:  "מהו הדבר שהיא [הרקדנית] מייצגת, אפוא? [...] לא כלום, פיידרוס היקר. אך כל דבר, אריקסימאכוס. את האהבה כמו גם את הים, ואת החיים עצמם, ואת המחשבות... האינכם חשים שהיא הפעולה הטהורה של המטמורפוזות?".

    הספר על הריקוד כולל מסות ודיאלוג מאת שניים מענקי הרוח המודרניסטיים בצרפת, סטפן מלרמה ופול ולרי, החושפים בלשונם המיוחדת ובסגנונם המקורי כיוונים חדשניים להתבוננות בריקוד ולמחשבה על אודותיו. הטקסטים השונים מעלים שאלות על מהותה של ה"כוריאו-גרפיה", דהיינו על הזיקה בין מחול לבין כתיבה בכלל ושירה בפרט.  מהי כתיבה פואטית? מהו ריקוד? האם הקשר ביניהם אינו אלא מטפורי או שמא הוא מבוסס על יחסים פנימיים בין תוכן לצורה, בין הוויה ואין, המתחוללים בשירה ובריקוד גם יחד? יתר על כן, מה בין תנועה למחשבה? ובלשונו של ולרי:  "מה אם באיזו דרך נס היה הוא [הפילוסוף] נכבש בתשוקה פתאומית לריקוד?...  אילו רצה להפסיק להיות צלול כדי להפוך לנינוח; ואם אמנם, בנסותו להיות שונה לחלוטין ממנו עצמו, היה מתפתה להמיר את חופש השיפוט שלו בחופש תנועה?" 

    כתיבתם החדשנית של ולרי ומלרמה על הריקוד לא היתה רק הישג ספרותי בפני עצמו, אלא גם ציון דרך בתולדות המחול, בכך שחילצה אותו מן הסטיגמה של צורת בידור בורגנית, שדבקה בו במאה התשע–עשרה, וסייעה בשינוי מעמדו ובתפישתו כאמנות מובילה במאה העשרים.
      
    ליאורה בינג-היידקר, מורה לבלט, מסאית, מתרגמת ומשוררת, קיבצה לאסופה מבחר מכתביהם של ולרי ומלרמה על הריקוד והוסיפה להם הקדמה ואחרית דבר. רוב הכתבים רואים כאן אור לראשונה בעברית.


    ________________________________
     
        ספרים נוספים בסדרת הצרפתים -
    תרגומים מן המחשבה הצרפתית בת זמננו

      רוני סומק ממליץ
    ________________________________

    שם ספר:  על הריקוד
    מחבר/ת:  סטפן מלרמה, פול ולרי
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    סדרה:  הצרפתים
    עורך/ת:  מיכל בן נפתלי
    מתרגם/ים:  ליאורה בינג-היידקר
    מספר עמודים:  123
    מקור / תרגום:  תרגום
    דאנאקוד:  31-5147
    מועד הוצאה לאור:  תשע"א / 2011

    מחיר :  78 
    מחיר באתר:  39 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור