ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     
     
     
    יצירה מהטובות שנכתבו בעברית, ובה נחשף המשורר במלוא כנותו ותבונתו המפוכחת
    שמעון בוזגלו, ישראל היום, על אל המקום האחר, ספר שיריו האחרון של חיים גורי  
     
    התרחשויות הזויות בשוליים החרישיים
    המשוררת אילנה יפה מציגה עולם פנטסטי מעניין ומופרע
    ביקורת על "אירוע לילי" - שיר מתוך פיונית על לוח ריק, שלקח אותנו למחוזות האבסורד של השירה העברית  
     
    בהתחלה פחדתי מהעיניים שלו. אבל אז הבנתי שאני כותב על נפילתו
    הספר היעלמותו של יוזף מנגלה מבקש לנתץ את המיתוס על שנותיו האחרונות של אחד הפושעים הנאצים המבוקשים בעולם. מחברו, אוליביה גז, מסביר בביקור בארץ מדוע חשוב למרות הכל להתייחס אליו כאל בן אנוש 
     
     

    איכויות שונות של יחסים עם אלוהים

    שירי כיסופים של המשוררת אל אביה ואל אלוהיה מציגים דוגמה מופלאה לדיאלוג אינטימי שיסודו בשפה דתית. פרדוקסלית, השימוש בתבנית התפילה העתיקה מאפשר את חופש הביטוי החדש
    חנה פנחסי על 'מפחדך בשרי' - ספר השירים החדש של בכל סרלואי

     
     
     
     
     
    איך אני יכול להסביר לך מה ההרגשה להיות שחור 
    רות אלמוג על הסיפורת האפרו־ אמריקאית:  ג'יימס בולדווין והולכים לפגוש את האיש "קובץ סיפורים מרשים" וגייל ג'ונס | קוריגדורה - "ספר מטלטל. קריאת חובה"
    הרשימה כאן
     
     
    שירת קודש מקורית להפליא
    אלי הירש על מפחדך בשרי - ספרה של בכל סרלואי. הרשימה כאן>
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    פעמוניות אִמִי  / נעמי פרייפלד טישלר

    זוכת פרס 'מפתנים' לשירה לשנת 2011

    השירים בספר הזה הם רישומים של מרחב פנימי, מוכר, סודי, יקר; שירים שהם יָד לָאֵם, לוואדי ולזכרון המטע. הם מסמנים את מעשה הכתיבה כמצב של הכרת תודה, מסירוּת ורִגשה, שמחת ביטוי ותנועת צמצום.

    חוש מיוחד לפרופורציה מאפיין את פעולתן של המילים בפעמוניוֹת אִמי: הן גדֵלות וקטֵנות ביחסים משתנים בהתאם למילים אחרות הקשורות עמן. 'עוגה' (הנאפית לכבוד שבת), 'קוֹר' (במטע), 'צל' (מסמן שעה) או 'שיעורי בית' ("מְיַסְּרִים מֵאֵת הָאֱלֹהִים") עשויות להיות "מַחֲבוֹא רַךְ וּמְנַחֵם", וגם מקור לעובדה אכזרית, חובקת-כל: "הַנּוּרִיּוֹת / אֵינָן יוֹדְעוֹת / שֶׁאַתְּ אֵינֵךְ". חפצים, נופי ילדות, מסדרונות צהבהבים של בתי חולים מתרחקים ומתקרבים, משנים פרספקטיבה, נעלמים וחוזרים. בתי השיר מתנהגים כמו בועות של אהבה המופרחות מן הצער אל הצער, מסתחררות בתוך עולם עדיין-קיים-כבר-איננו.

    "נָעֳמִי, יֵשׁ פֹּה נַחַל?" שואלת האם את בתה לצלילי "פִּכְפּוּךְ בְּמֵי אִינְהָלַצְיָה", אך פשטותה הנוראה של התשובה, אין, אינה נאמרת. טלטלת היֵש טמונה בכותרת השיר "אין מנוֹס מכאן", ובסיומו שכולו בקשת העולם הזה: "לִרְכֹּב עַל גַּב הַלִּוְיָתָן / עַל הַגַּלִּים הַשְּׁקֵטִים / לְהַגִּיעַ עַד אֵלַיִךְ. / אִמָּא". 

                                                                                           ע.ו.

    נעמי פרַייפֶלד טישלר נולדה בשנת 1984. גדלה בירושלים. היא עובדת סוציאלית במקצועה. בוגרת כיתת השירה 'מזמור' של כתב העת 'משיב הרוח' והמסלול לכתיבה ספרותית במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון בנגב. נשואה לליאור ואם לרֹני.

    נפתחת דלת
    מירון ח‘ איזקסון על שירת האהבה, האמונה והאבל הנובעת מעומק הנפש ולא מתהליך מלאכותי. הישג ספרותי בסדנת כתיבה
    שיר מתוך הספר
      תמונות מחיי הנפש
    ארז שוייצר, הארץ, על משוררת המצליחה 'לעצב את החוויות בקול אישי משכנע'

     

    שם ספר:  פעמוניות אִמִי
    שם הספר בלועזית:  Mother Bellflower
    מחבר/ת:  נעמי פרייפלד טישלר
    הוצאה:  ספרית פועלים
    בשיתוף הוצאת:  אוניברסיטת בן גוריון בנגב
    סדרה:  מפתנים
    עורך/ת:  ענת ויסמן
    מספר עמודים:  37
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5525
    מועד הוצאה לאור:  2012 / תשע"ב

    מחיר :  54 
    מחיר באתר:  27 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור