ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

    קווים לדמותו של המוח הישראלי
    גמיש אך מבורדק, חכם אך רגשי - ואיינשטיין דווקא היה גאה בו. פרופ' גד יאיר מפענח בספרו החדש את המוח והחשיבה הישראליים, ומסביר למה מדעניות ישראליות נחשבות בעולם ל"סופר וומן" ולמה האקדמיה שלנו היא בסך הכול "פייק אקדמיה"
    רן בן-נון עם צאת הספר המוח הסורר- הזמנה לפגישה עם המדע הישראלי' של גד יאיר.  
     
     רציתי להשמיע את קולם של הסובלים מאלימות
    בלצאנו על הסיפור שמאחורי ספרו ועל איטליה בימי הקורונה. ראיון עם
     מארקו בלצאנו שספרו לא אזוז מכאן ראה אור לפני מספר שבועות
     
     
     
    יצירת מופת מכשפת, שמהדהדת את סבלן של נשים העוברות התעללות באשר הן
    תמר רותם על  קוֹרִיגדוֹרָה מאת גֵייל ג'ונס 
     
    שירה צלולה ומדוייקת כל כך
    שירה המבוססת על איפוק, אנדרסטייטמנט, איזונים פנימיים עדינים, מידה נכונה וצניעות.
     
    אלי הירש על
    שאשה אינה אלוהים, ספר השירים של רוחמה וייס
     
    למדתי מהעץ לכתוב שירה
    על הלכתי שנים לצידך 
     
    מתי יונח לך ארצי, ארצי העשנה — שנתיים אחרי מות חיים גורי, ספר חדש
    שנתיים אחרי מותו של חיים גורי השלימו אשתו ושלוש בנותיו את הוצאת ספר שיריו האחרון, אל המקום האחר, והן מספרות על לבטי העריכה ועל החיים עם האדם המורכב שידע בעל פה אינספור שירים ושכתב על עצמו: "אני מלחמת אזרחים"

    כתבה של גילי איזיקוביץ
     
     
    התרחשויות הזויות בשוליים החרישיים
    המשוררת אילנה יפה מציגה עולם פנטסטי מעניין ומופרע
    ביקורת על "אירוע לילי" - שיר מתוך פיונית על לוח ריק, שלקח אותנו למחוזות האבסורד של השירה העברית  
     
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    נראות אשמות| אורית קמיר
    נראות אשמות  / אורית קמיר
    יש שנשים תוקפות גברים שפגעו בהן. החברה, המשפט והקולנוע עושים יד אחת כדי להנחות אותנו כיצד להבין אירועים אלה ולשפוט אותם. כיצד פועלים עלינו מבנים חברתיים, משפטיים וקולנועיים בהקשר זה? כיצד מובילות אותנו מוסכמות חברתיות, משפטיות וקולנועיות להוקיע נשים שתקפו את מעניהן או לזכותן?

    באמצעות קריאה מדוקדקת ומרתקת בתריסר סרטים, חושפת אורית קמיר כיצד סרטים פופולאריים המציגים "פשעים מגדריים" מכוננים תורות משפט קולנועיות, ומעוררים קהלים בכל העולם לשפוט נשים המעורבות בהם. קמיר משלבת מושגי יסוד משפטיים כמו רצח, אונס, קינטור, דחף לאו-בר-כיבוש והגנה עצמית עם חקר הסיפר, מתודולוגיות של מדעי החברה וניתוח קולנועי, ומציעה תפישה ייחודית ורעננה של התחום המתהווה "משפט וקולנוע".

    הספר נראות אשמות – נשים במשפט הקולנוע, מציג גם כיוונים מקוריים בהגות הפמיניסטית. הספר שופך אור חדש על סוגיות מרכזיות בחשיבה הפמיניסטית בת זמננו, כמו קורבנות ועוצמה נשית, רב-תרבותיות ופוסט מודרניות. קמיר אורגת נושאים אלה ובונה כלי ביקורתי לבחינת תורות המשפט הקולנועיות שסרטי עלילה פופולאריים מטמיעים בנו. היא מדגימה כיצד הערך הפטריארכלי הדרת-כבוד )honor( נטוע מאחורי הקלעים של סרטים  רבים, ומכתיב רגשות ותובנות משפט-קולנועיים בלתי מודעים, וכיצד כבודו הסגולי של האדם )dignity( יכול לשמש בסיס חלופי שממנו ניתן לזהות את רשת קורי הדרת-הכבוד, לבקרם ולהתמודד עמם.

    גרסתו האנגלית של הספר Framed: Women in Law and Film ראתה  אור בשנת 2006. בתרגום לעברית שכתבה קמיר את הספר, עדכנה והתאימה אותו לקהל הישראלי קורא העברית. 
     
    שם ספר:  נראות אשמות
    כותרת משנה:  נשים במשפט הקולנוע
    שם הספר בלועזית:  Framed
    כותרת משנה בלועזית:  Women in Law and Film
    מחבר/ת:  אורית קמיר
    שם המחבר/ת בלועזית:  Orit Kamir
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    סדרה:  מגדרים
    עורך/ת:  חנה נווה, חנה הרצוג
    עיצוב עטיפה:  רוני בלוסטוקי
    מספר עמודים:  382
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5134
    מועד הוצאה לאור:  אפריל 2014 / תשע"ד
    סטטוס:  לאחר תקופת ההגנה

    מחיר :  88 
    מחיר באתר:  62 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור