ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     
     
     
    בדידותה של הגיבורה סינגולרית לחלוטין
    בספרה השני מתארת אורית וולפיילר בחוכמה ובאומץ את התמודדותה של בת יחידה באמצע החיים, ששבה לגור עם הוריה המזדקנים. שפתה של הסופרת יוצרת עולם הרמטי המאפשר להרגיש את המחנק שבשהות המשותפת.
    נטע הלפרין על את המוות אני רוצה לראות בעיניים | אורית וולפיילר
     
     נובלה רגישה ומדוייקת שמצטיינת בשפה ובגיבורים ייחודיים
    חבצלת פרבר, ב"מקור ראשון" , על חלק כמו מים | טלי שמיר ורצברגר
     

    זרם חילופין של חום-קור
    "קראתי את ספרו החדש של דויד גרוסמן בקדחתנות, בדריכות, גם בוויכוח. אש בוערת בספר הזה... ...הספר מרתק ומפעים". נסים קלדרון ממליץ על אִתי החיים משחֵק הרבה

     
    מלהטטת במילים
     
       ספר מבריק על הנאצים שמטשטש את הגבול בין היסטוריה לבדיון
    הברקה ספרותית ובגדר קריאת חובה."
    על הספר 'סדר היום' מאת אריק ויאר
     
    סוד המגילות האבודות
    ראיון עם יורם סבו, שהקדיש את חייו לחקר הפרשה
    עם צאת ספרו
    סוחר המגילות  
     
     
     
     סיפורים קצרים בשלים ומלאים
     
    הזאבה האחרונה שמעל צריחיה מרחף ענן השפות
    "...במבחר הנוכחי.. היא מתגלה מחדש כמשוררת האשה־ילדה־אֵם של דורה"
    לילך לחמן עם צאת 'בלוז לתינוקות נולדים' מבחר משירי נורית זרחי בסדרת מבחר | זוטא 
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    בָּאתִי זָר בָּאתִי עַד לְכָאן	 / פיני רבנו
    בָּאתִי זָר בָּאתִי עַד לְכָאן  / פיני רבנו
    ספר שיריו החדש של פיני רבנו מפתיע בעצמתו השירית, בעושרו הפיגורטיבי ובדיוקו הסמנטי והריתמי.
     
    תמונת העולם השירית שמציע לנו פיני רבנו בכוח אימאז'יסטי יוצא-דופן מזכירה את תפיסת ההיסטוריה של וולטר בנימין, כפי שציירהּ במסתו הידועה על מושג ההיסטוריה: "במקום שם מופיעה לפנינו שרשרת של אירועים רואה הוא, מלאך ההיסטוריה, שואה אחת ויחידה, העורמת בלי הרף גלי חורבות אלו על אלו ומטילה אותם לרגליו". אבל מה שאצל וולטר בנימין הוא פרי חשיבה פילוסופית ייחודית ואוניברסלית – הוא אצל פיני רבנו ביטוי של חוויה ישראלית קונקרטית אישית:

    בְּגִילִי אֲנִי מִסְתַּכֵּל אֶל הֶעָתִיד
    כְּאֹפֶק רָחוֹק שֶׁאֵין לְהַבְחִין בּוֹ בִּפְרָטִים. 
    אֵינֶנִּי זָקוּק לָהֶם עוֹד.
    כְּבַעַל נִסָּיוֹן אֲנִי מְבַקֵּשׁ אֶת הַתְּמוּנָה הַגְּדוֹלָה
    הַזְּרוּקָה לְפֶתַח עֵינַי כַּעֲרֵמַת הֶרֶס יְפֵהפִיָּה
    בָּהּ פְּרָט זֶה אוֹ אַחֵר אֵינוֹ מוֹסִיף וְאֵינוֹ גּוֹרֵעַ מִיָּפְיָהּ. [עמ' 22]
     

    הן ברמת השיר הבודד והן בקומפוזיציה הכוללת מגיע כאן פיני רבנו להישג שירי נדיר:

    הוּא אֵינוֹ מַסְגִּיר סֶדֶק קָטָן מִסְּדָקָיו וְאָבָק מֵאֲבָקָיו.
    אָז מִי יַאֲמִין שֶׁכָּל הָעוֹלָם חָרַב
    בְּלִי עֵדֻיּוֹת הָאֲבָנִים בְּלִי רַעַשׁ הַצְּעָקוֹת?  [עמ' 57]
     
     
                                                                         עוזי שביט
     

    פיני רבנו,
    משורר. יליד ירושלים. זהו ספרו הרביעי.
     
    ספריו הקודמים:
    שתי וערב, דו שיח של שירים, יחד עם תמר רבנו. גוונים 2008;
    פה מפוחית, כרמל 2010;

     

     

    שם ספר:  בָּאתִי זָר בָּאתִי עַד לְכָאן
    שם הספר בלועזית:  I came a stranger I came until here
    מחבר/ת:  פיני רבנו
    שם המחבר/ת בלועזית:  Pini Rabenu
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    ציור/צילום העטיפה:  פיני רבנו
    מספר עמודים:  102
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-6267
    מועד הוצאה לאור:  2016/ תשע"ו

    מחיר :  62 
    מחיר באתר:  43 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור