ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     דברים נתונים ואין פתחי יציאה
    נבדה של מיטל זהר הוא חלל הרוחש תחת חלליו, קופסא שחורה, מרתף אפלולי ואין מפתח אחד. המפתח הוא צרור סיפורים שעליהם מונח הבית כמו ספינת רפאים. זהר הופכת את הקריאה לעונג שהוא לא רק אינטלקטואלי, אלא גם פרוורטי, ולכן גופני כל כך, מפתה כל כך ומצמרר
    איה אליה על נבדה של מיטל זהר
     
    ענת עינהר על ספרו של גונן נשר קונכיות
     
     

    מתאים לך ככה שאת צוחקת
    יונה ט
    פר
    שוב ושוב, כאילו היה הדבר גזירה משמים, אנחנו מזדעזעים לשמוע על נשים שנרצחו על ידי בן זוגן: בעל, חבר, מאהב.
    בבסיס הסיפור מתאים לך ככה שאת צוחקת עומדת התהייה על כוחה הנורא של הקנאה, על סערת הרגשות הבלתי נשלטת שהיא מעוררת, הסוחפת את בן הזוג למעשה המצמרר , והנערה - הקורבן.

    להמשך>

     
    לשמוע את השומעות
    חדוה הרכבי  מביאה לשירה הישראלית קול נשי טראגי ואחר
    לילך לחמן על
     עד שוב אשמע אותך
     
     
     
    מעולם לא הייתי מוגנת
    מספרה של שירה סתיו עולה תחושת מחנק, כאילו העולם הולך וסוגר עליה. שיריה מתארים מאבק עיקש ומכמיר לב לפרוץ את המגבלות.
    יותם ראובני, הארץ, על שריר הלב, ספר השירה השני של שירה סתיו.
     
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    מלכות ענווי ארץ	 / שרה חינסקי
    מלכות ענווי ארץ  / שרה חינסקי
    זהו ספר על היווצרותה של מודרניות ישראלית. בניסיון לבחון כיצד פועל מבנה העומק הסמוי של הזהות היהודית המודרנית בגילומה הריבוני ההגמוני במדינת ישראל, עוסק הספר בגוף ידע  אוטונומי לכאורה — ההיסטוריוגרפיה של האמנות הישראלית.

    מלכות ענווי ארץ: הדקדוק החברתי של שדה האמנות הישראלי מציג מעקב פרשני מדוקדק אחר ההנחות הגלויות והסמויות שאִפשרו את כתיבת ההיסטוריה של האמנות המקומית לאורך המאה העשרים. חרף הזיקה העמוקה בין מפעל התרבות הישראלית ורעיון הלאומיות, נטען כאן, שדה האמנות בישראל פועל כמנגנון המשוחרר כביכול מכוח הכבידה של יחסי הכוח הפוליטיים, ההיסטוריים והחברתיים שעיצבו אותו. איתור נקודות ההשקה בין האמנות העילית הקאנונית בישראל לבין פוליטיקת הזהות הלאומית, על קשריה הקולוניאליים ועל זיקתה למושג תרבות המערב, מביא את המחברת לשאול שאלות חדשות על סיפור היווצרותו של מפעל התרבות העברית–ישראלית. מפעל זה נדון כאן מנקודת המבט של שלוש האופציות התרבותיות שנחתמו על ידו בחותם של ”אחֵרוּת אסתטית”: אמנות עממית, אמנות יהודית ואמנות פלסטינית.

    חוקרת התרבות שרה חינסקי (2008-1951) נודעה כמי שהניחה יסודות לחשיבה ביקורתית על תולדות האמנות המקומית, ועל עצם הגדרתה ככזו, בשורה של פרסומים רבי תהודה.
    המאמרים שפרסמה בכתב העת תיאוריה וביקורת — שתיקת הדגים: מקומי ואוניברסלי בשיח האמנות הישראלי (1993), רוקמות התחרה מ׳בצלאל׳ (1997) ו׳עיניים עצומות לרווחה׳: על תסמונת הלבקנות הנרכשת בשדה האמנות הישראלית (2002) — עוררו דיונים עזים והציבו את חינסקי בחזית החשיבה הפוליטית על הקשר בין המדינה, שדה האמנות ועיצוב זהויות לאומיות, אתניות ודיאספוריות. הספר, מעזבונה של המחברת, מהווה מיצוי של כלל עבודתה בדפוס עד כה.

    ספר בסדרת קו אדום - אמנות

     
    איכות של פצצה מתקתקת

    שם ספר:  מלכות ענווי ארץ
    כותרת משנה:  הדקדוק החברתי של שדה האמנות הישראלי
    שם הספר בלועזית:  Kingdom of the Meek
    כותרת משנה בלועזית:  The Social Grammar of Israeli Art Field
    מחבר/ת:  שרה חינסקי
    שם המחבר/ת בלועזית:  Sara Chinsky
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    סדרה:  קו אדום - אמנות
    עורך/ת:  יגאל נזרי
    עיצוב עטיפה:  נעם שכטר
    מספר עמודים:  383
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5997
    מועד הוצאה לאור:  מאי 2015
    סטטוס:  לאחר תקופת ההגנה

    מחיר :  94 
    מחיר באתר:  47 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור