ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     

    מתאים לך ככה שאת צוחקת
    יונה ט
    פר

    שוב ושוב, כאילו היה הדבר גזירה משמים, אנחנו מזדעזעים לשמוע על נשים שנרצחו על ידי בן זוגן: בעל, חבר, מאהב.
    בבסיס הסיפור מתאים לך ככה שאת צוחקת עומדת התהייה על כוחה הנורא של הקנאה, על סערת הרגשות הבלתי נשלטת שהיא מעוררת, הסוחפת את בן הזוג למעשה המצמרר , והנערה - הקורבן.
    להמשך>

     
    לשמוע את השומעות
    חדוה הרכבי  מביאה לשירה הישראלית קול נשי טראגי ואחר
    לילך לחמן על
     עד שוב אשמע אותך
     
     
     
    מעולם לא הייתי מוגנת
    מספרה של שירה סתיו עולה תחושת מחנק, כאילו העולם הולך וסוגר עליה. שיריה מתארים מאבק עיקש ומכמיר לב לפרוץ את המגבלות.
    יותם ראובני, הארץ, על שריר הלב, ספר השירה השני של שירה סתיו.
     
     
     
     
    מלהטטת במילים
     
       ספר מבריק על הנאצים שמטשטש את הגבול בין היסטוריה לבדיון
    הברקה ספרותית ובגדר קריאת חובה."
    על הספר 'סדר היום' מאת אריק ויאר
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    אוף ברדווי	 / יהודית דריגס
    אוף ברדווי  / יהודית דריגס

    מִי שֶׁוִתֵּר עַל עַצְמוֹ,

    לאֹ יֵדַע לָמָּה רָץ בַּשָּׂדוֹת.

    חַיָּיו יִתְמַהְמְהוּ.

    כִּשׁוּף יוּטַל עַל זִכְרוֹנוֹתָיו.

    פַּעם צָרִיךְ יִהְיֶה

    לְדַבֵּר עַל זֶה.

     

    "אנשים לא־חיים יודעים למות?" שואלת יהודית דריגס באוף ברודווי, פואמה יפה, עדינה וכואבת, המלווה את מותם וחייהם של הוריה. בזו אחר זה, בין שבת, רגע לפני חצות, לבוקר יום ראשון הם נמלטים מן החיים ושבים אל עפר. על פני חמישים קטעי שירה בפרוזה, בגוף שני עוצמתי וחשוף, מתוך פרספקטיבה מתפעלת-סבילה, העבר מתעורר ורצועות זיכרון הופכות מוחשיות, ממשיות. עם המוות מתרחשת פריצת החיים ונולד זמן אינסופי, המתפרק לחלקי הקיום. באוף ברודווי, בהפקה הגדולה של המוות הבהול מתוך החיים, השפה הפרטית, אבל גם הבהירה והמאירה כל־כך, מכסה את כל מנעד היחסים בין ילדה להוריה: "ראית ילדה, שם מתקימת, מנחשת את עצמה/עומדת במרכז החדר, לוחצת את עיניה. אוגרת דמעות". זו שירה צרופה וטהורה המגיחה מתוך שישים מטר מרובע בדירת שיכון, זו שירה המבררת בכוח חריג את קשרי המשפחה, את סביבת החיים הבאים ונעלמים, זו שירה המתקרבת מתוך פחד לבור להסתכל פנימה. באוף ברודווי מצבים נפשיים עוברים תמורה לשפה קונקרטית, מעשית, כמעט, של חפצים, של דיבור, של יום־יום, של שיבה אל מילים אבודות. זו דרגת האפס של הקיום, חיים שאינם מתקיימים עוד, אלא כזיכרון, אולי כאוטופיה בלתי מושגת שלהם, ורק הדף עוד מתמלא סימנים.

                                                        עודד מנדה-לוי

    יהודית דריגס, זוכת פרס אקו״ם לשירה שהוגשה בעילום שם, 2015. ספריה: דברים שאומרים לים (ספריית פועלים, 2000) | שעת הסדקים (כרמל, 2010)  |  רעבה לאור  (אבן חושן, 2014)  |  חמש אבנים | שירה בפרוזה לחמישה קולות  (עולם חדש, 2017)

    שיריה התפרסמו באנתולוגיות ובכתבי־העת ״שבו״ , ״הליקון״, ״מטעם״.

     

     

    שם ספר:  אוף ברדווי
    שם הספר בלועזית:  Off Broadway
    מחבר/ת:  יהודית דריגס
    שם המחבר/ת בלועזית:  Judith Drigues
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    עורך/ת:  עודד מנדה-לוי
    עיצוב עטיפה:  טליה דריגס
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-6415
    מועד הוצאה לאור:  2017

    מחיר :  49 
    מחיר באתר:  34 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור