ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

    לכבוד חג הפסח, חג החירות
    נגה אלבלך, מנכ"לית ההוצאה ממליצה  על ספרים שקשורים לחירות 
    לרשימה
     
     
    יצירה מהטובות שנכתבו בעברית, ובה נחשף המשורר במלוא כנותו ותבונתו המפוכחת
    שמעון בוזגלו, ישראל היום, על אל המקום האחר, ספר שיריו האחרון של חיים גורי  
     
    התרחשויות הזויות בשוליים החרישיים
    המשוררת אילנה יפה מציגה עולם פנטסטי מעניין ומופרע
    ביקורת על "אירוע לילי" - שיר מתוך פיונית על לוח ריק, שלקח אותנו למחוזות האבסורד של השירה העברית  
     
    בהתחלה פחדתי מהעיניים שלו. אבל אז הבנתי שאני כותב על נפילתו
    הספר היעלמותו של יוזף מנגלה מבקש לנתץ את המיתוס על שנותיו האחרונות של אחד הפושעים הנאצים המבוקשים בעולם. מחברו, אוליביה גז, מסביר בביקור בארץ מדוע חשוב למרות הכל להתייחס אליו כאל בן אנוש 
     
     

    איכויות שונות של יחסים עם אלוהים

    שירי כיסופים של המשוררת אל אביה ואל אלוהיה מציגים דוגמה מופלאה לדיאלוג אינטימי שיסודו בשפה דתית. פרדוקסלית, השימוש בתבנית התפילה העתיקה מאפשר את חופש הביטוי החדש
    חנה פנחסי על 'מפחדך בשרי' - ספר השירים החדש של בכל סרלואי

     
     
     
     
     
    איך אני יכול להסביר לך מה ההרגשה להיות שחור 
    רות אלמוג על הסיפורת האפרו־ אמריקאית:  ג'יימס בולדווין והולכים לפגוש את האיש "קובץ סיפורים מרשים" וגייל ג'ונס | קוריגדורה - "ספר מטלטל. קריאת חובה"
    הרשימה כאן
     
     
    שירת קודש מקורית להפליא
    אלי הירש על מפחדך בשרי - ספרה של בכל סרלואי. הרשימה כאן>
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    שיבתו של הקול הגולה	 / חביבה פדיה
    שיבתו של הקול הגולה  / חביבה פדיה
    חמשת השלבים בשיבתו של הקול הגולה: הראשון, שנות ה-20' עד שנות ה-60' –שילובים והטמעות של מזרח ומערב, ניסיון לייצר את הישראליות כחיבור של 'רוסי ובדואי' תוך דילוג על המזרח; השני, שנות ה-70' – פריצת הקול המזרחי מפרברי תל-אביב באמצעות מוזיקת הקסטות, המוזיקה המאופיינת כ'מזרחית', מתווכת באמצעות הצבע הים תיכוני; השלישי, שנות ה 80- ' – ייצוב, הטמעה, יצירת איזון תרבותי, יצירתי וממסדי חדש, הצבע המוזיקאלי המתווך הוא המזרח הרחוק; הרביעי, שנות ה-90' – מוזיקת הרוק: משולי הארץ פורץ קול מזרחי עירום, בעל סממן אוניברסאלי, בלתי תלוי בדרך כלל במורשתו, אך משלב פרגמנטים של זהות מזרחית מקומית או קהילתית; ולבסוף החמישי, שנות האלפיים – התנועה הכפולה של פריצת מוזיקת הפיוט והמוזיקה הליטורגית מבית הכנסת החוצה, הקופסא השחורה של זיכרון יהודי-ערבי, והליכי הספיריטואליזציה של מוזיקה על ידי מוזיקאים צעירים בעיקר ממוצא מזרחי, ובעקבות כך המרצת אמני רוק ופופ להתקרב אל הפיוט ולשלב אותו בעשייתם המוזיקאלית.

    חביבה פדיה משמשת פרופ' מן המניין באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ראש מרכז אליישר לחקר יהדות ספרד והמזרח ועמיתה בכירה במרכז המצוינות "דעת המקום".
    בקיבוץ המאוחד ראו אור ספריה: מרחב ומקום (2011), הפיוט כצוהר תרבותי (קובץ מאמרים בעריכתה בשיתוף מכון ון-ליר, 2013), דיו אדם (שירה, 2009), הגיהינום הוא גן עדן ברוורס (שירה, 2016).
    שם ספר:  שיבתו של הקול הגולה
    כותרת משנה:  זהות מזרחית: פואטיקה, מוזיקה ומרחב
    שם הספר בלועזית:  Return of the Lost Voice
    מחבר/ת:  חביבה פדיה
    שם המחבר/ת בלועזית:  Haviva Pdaia
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    סדרה:  קו אדום כהה
    עורך/ת:  דנה פריבך-חפץ, קציעה אלון, ישראל בלפר
    מספר עמודים:  216
    מקור / תרגום:  מקור
    דאנאקוד:  31-5837
    מועד הוצאה לאור:  2016/ תשע"ז

    מחיר :  88 
    מחיר באתר:  44 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור