ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

       ספר מבריק על הנאצים שמטשטש את הגבול בין היסטוריה לבדיון
    הברקה ספרותית ובגדר קריאת חובה. טוב יעשה משרד החינוך אם ישלב אותו בתוכנית הלימודים ויקרב את התלמידים, באמצעות סיפורת במיטבה, אל הפרק האומלל הזה בהיסטוריה."
    על הספר 'סדר היום' מאת אריק ויאר
     
     
     
     סיפורים קצרים בשלים ומלאים
     
    ספר המגרה לשוב ולקרוא בשירתה  
    לדברי רן יגיל הספר "לא רק מציג דגם מקורי כיצד לכתוב מסה בלי להידרדר לפרשנות יתר", אלא "גם מעניק כמה מפתחות ליצירתה המורכבת והחידתית של המשוררת", "אחת המשוררות המעניינות ביותר הפועלות כיום"
    . על ארבעה עשר אטיודים על שירת מאיה בז'רנו 
     
    הזאבה האחרונה שמעל צריחיה מרחף ענן השפות

    בניגוד לדליה רביקוביץ, ששירתה אומצה כלשון השירה הישראלית, יצירתה של נורית זרחי, שטירפדה כל אפשרות לשיוך, נתפשה כחריגה. אולם במבחר הנוכחי, שמבליט את המנעד הקולי שלה, את האתוס הנשי־אנושי ואת הצורות המורכבות שבהן היגרה שירתה מ"ערוגת העברית" וחזרה אליה, היא מתגלה מחדש כמשוררת האשה־ילדה־אֵם של דורה
    לילך לחמן עם צאת 'בלוז לתינוקות נולדים' מבחר משירי נורית זרחי בסדרת מבחר | זוטא 
     
     דנית בר עושה כאן שירות חשוב ביותר לקוראים שהיו שם, או עדיין נמצאים במקום האיום ההוא: ילדים שמתייסרים כל חייהם מהניסיון "להבין מדוע אינם מצליחים לאהוב את הוריהם" ואינם מבינים כי הכול התחיל דווקא אצל ההורים, "הנגועים ביחס אמביוולנטי כלפיהם". במילים אחרות: הורים מרעילים. הורים לא אוהבים.
    עפרה עופר על ילדות של נסיכה
     
     ספר ביכורים איכותי בעידן צעקני
    בזכות יכולתו הלשונית המרהיבה של הסופר הבלתי מוכר, ויכולתו להעמיד ספרות גבוהה שעוסקת בדמויות מהבשוליים - ראוי להעניק לו תשומת לב מיוחדת
    ענת עינהר על
     נורות שרופות | יונתן הראל
     
     
    בליץ על הנפש
    איתן גלס על צריך לעשות את זה יותר מאת אודי שרבני, ספר מטלטל ומטריד שגורם לקורא לעצור ולחשוב
     
     
    טריפטיך לספר של פתיחת הלב
     
     
    מה לך נשמונת | אגי משעול
    עטרה אופק מתלהבת
    "את הספר הזה אני אקרא מהתחלה ועד הסוף, כמו ספר סיפורים". כי השירה של אגי משעול היא שירה מקָרֶבֶת. שפתה פשוטה וישירה, למרות העברית היפהפייה שלה, בלי פילטרים של גינדור או תחכום-יתר, ואין לך תחושה שהמשוררת "החליטה לכתוב שיר" ולהראות לעולם כמה היא חכמה ועמוקה ומוכשרת – אלא שהמלים פרצו ממנה, שלא היתה לה ברירה. וישר את מרגישה שזאת נפש-אחות, מתוקה כל כך, חסרת גיל וגבולות ומלאה באהבה..
     
    משקיף מלמעלה
    עם צאת ספרו עשר אגורות ליאוניד פקרובסקי מסביר מדוע כעת הוא קצת פחות מתנשא על עמוס עוז ולמה הוא לעולם לא ירגיש שייך לכאן
    ראיון עם גילי איזיקוביץ, הארץ 
     
     
    קול חדש - חם ובהיר וחכם  
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
     
    עשרת הספרים הישראלים שאתם אמורים להכיר
     
    הארץ ב"קריאת חובה" עם קלאסיקות ישראליות שאמורים להכיר.. .

    המשך >>> 

    להמלצות נוספות >>


    דרך שער החוק - החינוך כדיאלוג	 / רזי גורן
    דרך שער החוק - החינוך כדיאלוג  / רזי גורן
    המונח "דיאלוג" המופיע בשם הספר – דרך שער החוק – החינוך כדיאלוג - לקוח מעולמם הרוחני של מרטין בובר ושל שמואל הוגו ברגמן ועניינו בהבנת הממשות של הקיום האנושי כממשות של זיקות. מעצם טיבו, שום קיום אנושי ממשי אינו קיום “נפרד“, קיום “לחוד“. קיום “לחוד“ כזה ייתכן רק בדיון תיאורטי מכליל, שהינו, לפיכך, דיון בדיוני.

    במונחי בובר, המעשה החינוכי הוא זה המגשים באופן המלא ביותר את הזיקה הדיאלוגית, שכן, בניגוד למעשים אנושיים אחרים, הנובעים ממטרות ומאינטרסים שונים ומשונים, מעשה החניכה הוא מעשה המרוכז כל־כולו בדיאלוג עצמו. 
    הגיון שפה דיאלוגית זו שונה בתכלית מן ההיגיון התיאורטי המכליל ומהגיון “הראוי“ של המוסר: בבסיס שני אלה מונח ‘חוק כללי‘, ואילו בבסיס השפה הדיאלוגית מונח ‘חוק אישי‘, המבטא את האינטימי. 
    כדי לשמור את הגיון ‘החוק האישי‘ נלמדו השיעורים הדיאלוגיים באמצעות יצירות ספרות וקולנוע, ולא באמצעות טקסטים עיוניים המושתתים על הגיון ‘החוק הכללי‘. עלילת הספר נפתחת אפוא בהצגת הגיון ‘החוק האישי‘ הדיאלוגי בדיון ב“לפני שער החוק“ וב“המשפט“ מאת קפקא, וב“מות איבאן איליץ‘“ וב“אנה קארנינה“ מאת טולסטוי. הפרק השני מראה, באמצעות דיון בסיפורו של צ‘כוב, “כינורו של רוטשילד“ ובסרטו של קישלובסקי, “הדיבר השמיני“, כיצד ממירה האתיקה הדיאלוגית את ‘החוק הכללי‘ השיפוטי של המוסר בַּהיגיון המקבל של ‘החוק האישי‘, תוך שמירה על בסיס תורת המוסר – הרצון הטוב הבלתי מותנה. 
    הפרק השלישי מחדד את השאלה המוסרית העולה מן ההתמודדות הדיאלוגית, המתבוננת התבוננות אנושית בקלגסים נאציים, תוך עיון ביצירתו של דויד גרוסמן, “עיין ערך אהבה“. בו בזמן ממחיש הדיון כיצד מסייע ‘החוק האישי‘ של היצירה באותו מאבק דיאלוגי. הפרק הרביעי והאחרון עוסק במעשה החינוכי ומראה, באמצעות דיון ב“הנסיך הקטן“ לסנט־אכזופרי וב“זן באמנות הקשת“ לאויגן הריגל, כיצד מתממש בפועל אותו מעשה חינוכי. החלק השני של הפרק ממחיש, דרך דיון בסרט “גרסת בראונינג“ מאת הבמאי מייק פייגיס, את המאבק שעל המחנך לקיים עם עצמו, כדי שיוכל לממש אותו מעשה חינוכי. באפילוג מובא מכתב תגובה של תלמידה לשיעור דיאלוגי כזה, הממחיש כי אם “מכל מלמדי השכלתי“ הרי מתלמידי על אחת כמה וכמה...

    דר‘ רזי גורן הוא מרצה לספרות ולחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. במהלך ארבעים ושבע שנים, כולל כשלושים שנה בסמינר הקיבוצים, מימשו שיעוריו את הדרך הדיאלוגית, הן בתוכנם והן בדרך הוראתם – שעה שניהל דיאלוג אישי ואינטנסיבי עם כל תלמידה ותלמיד.
    באתר האינטרנט של רזי גורן תוכלו לקרוא את הפרק הראשון ופרטים על הספר.
    שם ספר:  דרך שער החוק - החינוך כדיאלוג
    כותרת משנה:  התבוננות במעשה החינוכי באמצעות יצירות ספרות וקולנוע
    שם הספר בלועזית:  Trough the Gate
    כותרת משנה בלועזית:  The Dialogical Way of Education
    מחבר/ת:  רזי גורן
    שם המחבר/ת בלועזית:  Razi Goren
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    עורך/ת:  דורית פרידמן
    עיצוב עטיפה:  דוד בן הרא"ש
    מספר עמודים:  292
    דאנאקוד:  31-6248
    מועד הוצאה לאור:  2016/ תשע"ז

    מחיר :  84.00 
    מחיר באתר:  58.00 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור