14931
לוגו הקיבוץ המאוחד
    •  
    • כניסת לקוחות
    • עכשיו במבצע
        • כל האתר עד-50% הנחה
        • נבחרי שבוע הספר 2025
        • ספרים חדשים
        • פרוזה במיטבה
        • ספרי ילדים ונוער
        • ספרי עיון
        • ספרי שירה
        • חודש הגאווה
        • חזרו למלאי
        • שוק המציאות
        • ספרים ישנים ונדירים
    • סיפורת
        • סיפורת מקור
        • סיפורת תרגום
        • ספרית פועלים - סיפורת
        • הספריה החדשה
        • מחזות
        • קלאסיקות
        • סיפורת | כל הספרים
    • עיון
        • סדרת קו אדום
        • סדרת מגדרים
        • פילוסופיה והגות
        • חינוך, פסיכולוגיה ומגדר
        • ביקורת תרבות וחברה
        • יהדות ומחשבת ישראל
        • אמנויות וביקורת ספרות
        • השואה ומלחמת העולם השניה | מבחר
        • ביוגרפיה וזכרונות
        • ציונות ומדינת ישראל
        • מדע, סביבה וארכיאולוגיה
        • היסטוריה כללית והמזרח התיכון
        • הקיבוץ ותנועת הפועלים
        • מכון ון ליר
        • קלאסיקות
        • כתבי עת
        • השואה ומלחמת העולם השניה
        • עיון | כל הספרים
        • אחרים
    • שירה
        • שירה מקור
        • שירה תרגום
        • מבחר | זוטא
        • ריתמוס
        • סדרה לשירה
        • אוספים ואנתולוגיות
        • קלאסיקות
        • שירה | כל הספרים
    • ילדים ונוער
        • קלאסיקות לילדים
        • מומלצי משרד החינוך
        • ספרי קרטון לגיל הרך
        • לפעוטות (עד גיל 3)
        • לגן ולכיתה א (גיל 6-4)
        • ראשית קריאה (גיל 9-7)
        • לכיתות ד-ו (גיל 12-9)
        • לנוער (גילאי 12 ומעלה)
        • ספרי פנטזיה ונוער
        • ילדים ונוער | כל הספרים
        • ספרי ילדים בערבית
    • חדשים
    • רבי מכר
    • שוק המציאות
    1. דף בית
    2. שיר השבוע
    3. הו! 23 | טעימה

    הו! 23 | טעימה

    מתוך הגליון ה-23 של הו!

     

     

    נעם דובב
    הִלולה
    (פלינדרום)

    הִלּוּלָה
    הַלַּיִל

    הַלַּיְלָה
    הַזֶּה
    זֶה
    הַלַּיְלָה

    לִי, לָהּ
    הִלּוּלָה

    מיכאיל בחטין
    מתוך יצירת פרנסואה רבלה והתרבות העממית של ימי הביניים והרנסנס (קטע)
    מרוסית: סיון בסקין


    ואכן, הקרנבל אינו מכיר את החלוקה בין שחקנים לצופים. אין הוא מכיר את אורות
    הבמה אפילו בצורתם הבסיסית ביותר. אורות הבמה היו הורסים את הקרנבל (ולהפך,
    חיסול אורות הבמה היה הורס את הצגת התיאטרון). בקרנבל לא צופים — בקרנבל חיים,
    כולם חיים בו, מפני שהוא חובק־כול בהגדרה. כל עוד הקרנבל מתרחש, לאיש אין חיים
    אחרים, למעֵט חיי הקרנבל. אין לאן לברוח ממנו, מפני שהקרנבל אינו יודע גבולות במרחב.
    בזמן הקרנבל אפשר לחיות אך ורק על פי חוקיו, כלומר, על פי חוקי החירות הקרנבלית.
    לקרנבל אופי כלל־עולמי, זהו מצב עולם ייחודי של תחייה והתחדשות שכולם שותפים
    להן. כזה הוא הקרנבל בהגדרתו ובמהותו כפי שחווּ אותו באופן מוחשי כל משתתפיו.
    רעיון הקרנבל הזה התבטא ונתפס באופן החד ביותר בסטורנליה הרומית, שנחשבה לשיבה
    אמִתית ומלאה (אך זמנית) של תור הזהב של סטורן לארץ. מסורות הסטורנליה לא נקטעו
    אלא המשיכו להתקיים בתוך הקרנבל של ימי הביניים, שגילם באופן שלם יותר ויפה
    יותר מצורות ימי ביניימית אחרות את אותו רעיון של התחדשות עולמית. חגיגות ימי
    ביניימיות אחרות מהסוג הקרנבלי היו מוגבלות בתחומים אלה ואחרים וגילמו את רעיון
    הקרנבל בצורה מלאה וטהורה פחות; אך גם בהן היא נכחה ונחוותה באופן מוחשי כיציאה
    זמנית מחוץ למבנה החיים הרגיל (הרשמי).






    ג'ואו דה ריו
    מתוך התינוק בטוטו הוורוד
    מפורטוגזית: יעל סגלוביץ'

    לא נזקקתי לשום דבר נוסף מהקרנבל, בעיקר כשהיא אמרה בקול מתנשף ותאוותני:
    "לא כאן!" הקפתי את מותניה והלכנו יחד בלי לומר מילה. היא נשענה עליי, אבל גם
    הובילה קדימה, ועיניה הלחות נראו מלאות באותה התשוקה החייתית שלי. בשלבּים
    האלו של האהבה לא מדברים. לא החלפנו אפילו משפט. הרגשתי את הקצב הבלתי סדיר
    של לבי ואת דמי הנואש. איזו אישה! איזה רטט! הקפנו את הגן. מול הכניסה לרחוב
    לֵאוֹפּוֹלְדִינָה היא עצרה, מהססת. אחר כך תפסה אותי, חצתה את הכיכר, והשלכנו עצמנו
    אל רחוב אפל בלי תאורה. בעומק הרחוב, עמד שומם ועגמומי בניין האמנויות. אחזתי בה.
    היא נצמדה עוד. איך עיניה הבריקו! עברנו את רחוב לואיש דה קמואש, ועמדנו ממש תחת
    הצללים של הקונסרבטוריון למוזיקה. השקט היה אדיר ולאווירה היה צבע חום־אדמדם
    עמום עם החשכה שנוקבה מעט על ידי אורות מרוחקים. בסגפנות הזו של הלילה, התינוק
    הוורוד השמנמן שלי נראה כמו דבר־מה שההפקרוּת שכחה מאחור. "ובכן נלך?" — חקרתי.
    "לאן?" "לבית שלך." "אה! לא, בבית לא תוכל...אולי כאן". "להיכנס, לצאת, להתפשט.
    אני לא כזה! מה את רוצה, ילדה? אי אפשר להישאר פה ברחוב. עוד כמה דקות יעבור
    כאן שוטר." "ואז מה?" "אין סיכוי שהוא יחשוב שאנחנו כאן מסיבות ראויות, לפנות בוקר
    ביום רביעי של האפר. אחר כך, בארבע, תצטרכי להוריד את המסכה", "איזו מסכה?",
    "האף". "אה! נכון!", ובלי לומר דבר משכה אותי אליה. חיבקתי אותה. נישקתי את ידיה,
    נישקתי את חיקה, נישקתי את צווארה. פיה הציע עצמו בתאווה. סביבנו העולם נעשה
    עמום וסתום. טרפתי את שפתיה.



    אורית נוימאיר פוטשניק
    מתוך: שלוש ערים
    ניו יורק

    בִּתְחִלָּתוֹ שֶׁל הָאָבִיב נְיוּ יוֹרְק הִסְתַּחְרְרָה.
    הֱיִיתֶם חֲבֵרִים טוֹבִים, הָיִיתִי נַעֲרָה.
    כָּל כָּךְ רָצִינוּ לְנַסּוֹת, עָלִינוּ לַדִּירָה.

    שְׁתוּיִים מֵהָאַטְלַנְטִי וּמֵרֵיחַ מֶרְחַקִּים
    שָׁעַטְנוּ בָּרְחוֹבוֹת הִרְגַּשְׁנוּ קְצָת כְּמוֹ בַּסְּרָטִים.
    הֱיִיתֶם חֲבֵרִים טוֹבִים, רְצִיתֶם רַק אוֹתִי.

    בְּתוֹךְ הַבַּיִת חַגְתֶּם סְבִיב גּוּפִי בִּמְבוּכָה.
    כְּבָר לֹא יָכֹלְתִּי לְחַכּוֹת וְהָרִצְפָּה רָתְחָה.
    הֵטַלְתִּי אֶת עַצְמִי, פְּרוּשָׂה לְרֹחַב הַשְּׂמִיכָה.

    אֲבָל בָּרֶוַח בֵּין שְׁנֵיכֶם רַק פַּחַד קַר נִצַּת.
    חֲלַקְתֶּם אֶת גּוּפִי כְּמוֹ אֶת לוּחַ הַשַּׁחְמָט.
    נִלְחַמְתֶּם זֶה בָּזֶה עַד שֶׁאֶחָד מִכֶּם נִשְׁמַט

    וְנֶעֱזַב מִמֶּנִּי, לֹא עָזְרוּ נִסְיוֹנוֹתַי
    לַהֲשִׁיבְךָ אֶל תּוֹךְ גּוּפִי. כָּרַעְתִּי עַל בִּרְכַּי.
    אֶל מוּל מַבָּט גַּבְרִי דּוֹקֵר נָבַלְתָּ בֵּין שְׂפָתַי.

    מַבָּט גַּבְרִי דּוֹקֵר וְקַר סָקַר אֶת הַשָּׁלָל.
    הָפַךְ בִּי וְחָדַר, יוֹקֵד וְחַד וְאָז חָדַל
    וּכְאֵבִי הוּטַל לְצַד גּוּפְךָ שֶׁכְּבָר נָבַל.

    בִּתְחִלָּתוֹ שֶׁל הָאָבִיב נְיוּ יוֹרְק הִסְתַּחְרְרָה.
    הֱיִיתֶם חֲבֵרִים טוֹבִים, חֲלַקְתֶּם אָז דִּירָה.
    נִשְׁאַרְתִּי עַד הַבֹּקֶר, כִּי כְּבָר לֹא נוֹתְרָה בְּרֵרָה.



    מתוך הגליון ה-23 של הו! , בעריכת ננה אריאל ולילך נתנאל.

    הוצאת הקיבוץ המאוחד ועמותת הו! מיסודם של אחוזת בית ספרים ודורי מנור

    2022 © כל הזכויות שמורות למערכת הו!

    • סדרות

      • זוכי פרסים
      • הספריה החדשה
      • פועלים - סיפורת
      • סדרות סיפורת נוספות
      • מבחר | זוטא
      • ריתמוס לשירה
      • סדרות שירה נוספות
      • קו אדום
      • סדרות עיון נוספות
      • כל הסדרות
      • אלבומים, מתנות ופנאי
    • צרו קשר

      • תקנון האתר
      • משלוח כתבי יד
      • המערכת
      • אנשי ההוצאה
      • צרו קשר | contact us
      • זכויות יוצרים
      • אתר הספריה החדשה
      • About us
    • כללי

      • חזרו למלאי
      • עכשיו במבצע
      • שאלות נפוצות
      • מחירי המשלוחים
      • טעימות ופרקים ראשונים
      • שיר של יום
      • מה לקרוא - המלצות, כתבות ועוד
      • ספרי מאי-יוני 2025
      • הצהרת נגישות

    הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים
    הירקון 23 בני ברק | 03-5785810
     


    להזמנות מוסדיות: רונית, 03-6163978
    sales@kibutz-poalim.co.il 
    שעות הפעילות: ימים א-ה, 14:00-8:00

    צרו קשר

     

    FB  

     © כל הזכויות שמורות להוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים

    • הקנייה באתר מאובטחת ע''פ תקן  
            |    עיצוב אתר: סטודיו לעיצוב   |  
    • Bsmart בניית אתרים
    • מסחר אלקטרוני
    הקיבוץ המאוחד

    • תמיכה מלאה בדפדפן כרום*
    • מותאם לעיוורי צבעים
    • מותאם לכבדי ראייה
    • תצוגה רגילה
    • תפריט קיצורי מקלדתAlt + 0
    • הפסק תנועתיות באתר
    • הסרת הדגשת קישורים וכפתורים
    • להגדלת פונטים לחץ על מקשים
    • Ctrl + להגדלה
    • Ctrl - להקטנה
    • Ctrl 0 לאיפוס
    • הפעל הפסק ניווט מקלדת
    • אפס לברירת מחדל
    • הצהרת נגישות
    קיצורי מקלדת
    • כיבוי\הדלקה תפריט זהAlt + 0
    • דלג לתפריט הראשיAlt + 1
    • דלג לאזור תוכן מרכזיAlt + 2
    • דלג למפת אתר מונגשת Alt + Shift + 3
    • חיפושAlt + 4
    • צור קשרAlt + 7
    • דלג למפת העמוד Alt+5
    • דלג לדף הביתAlt + h
    • דלג לתפריט הנגישותAlt + m

    *בדפדפן פיירפוקס יש להשתמש ב Alt + Shiftוהמספר

    למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tabעל מנת לחזור אחורה בין אלמנטים לחץ על מקשים, - Shift + Tab

  • דלג לתפריט הראשי
  • דלג לתפריט הראשי
  • דלג לאזור תוכן מרכזי
  • דלג לתפריט הנגישות
    • צור קשר
    • תקנון האתר
    • שאלות ותשובות
    • מי אנחנו

     בטל