ספרית פועלים |  הקיבוץ המאוחד | הוצאה לאור
    חפש

     דברים נתונים ואין פתחי יציאה
    נבדה של מיטל זהר הוא חלל הרוחש תחת חלליו, קופסא שחורה, מרתף אפלולי ואין מפתח אחד. המפתח הוא צרור סיפורים שעליהם מונח הבית כמו ספינת רפאים. זהר הופכת את הקריאה לעונג שהוא לא רק אינטלקטואלי, אלא גם פרוורטי, ולכן גופני כל כך, מפתה כל כך ומצמרר
    איה אליה על נבדה של מיטל זהר
     
    ענת עינהר על ספרו של גונן נשר קונכיות
     
     

    מתאים לך ככה שאת צוחקת
    יונה ט
    פר
    שוב ושוב, כאילו היה הדבר גזירה משמים, אנחנו מזדעזעים לשמוע על נשים שנרצחו על ידי בן זוגן: בעל, חבר, מאהב.
    בבסיס הסיפור מתאים לך ככה שאת צוחקת עומדת התהייה על כוחה הנורא של הקנאה, על סערת הרגשות הבלתי נשלטת שהיא מעוררת, הסוחפת את בן הזוג למעשה המצמרר , והנערה - הקורבן.

    להמשך>

     
    לשמוע את השומעות
    חדוה הרכבי  מביאה לשירה הישראלית קול נשי טראגי ואחר
    לילך לחמן על
     עד שוב אשמע אותך
     
     
     
    מעולם לא הייתי מוגנת
    מספרה של שירה סתיו עולה תחושת מחנק, כאילו העולם הולך וסוגר עליה. שיריה מתארים מאבק עיקש ומכמיר לב לפרוץ את המגבלות.
    יותם ראובני, הארץ, על שריר הלב, ספר השירה השני של שירה סתיו.
     
     
     
     
     מן העיתונות>>>

     המלצות קודמות >>>
     
    להמלצות נוספות >>


    דף הבית>חדשים>
    העין השלישית	 / יצחק אוורבוך אורפז
    העין השלישית  / יצחק אוורבוך אורפז
    כרך זה אוצר את סיפוריו המוקדמים של יצחק אורפז, שכונסו בספריו עשב פרא (1959 ;1979) וציד הצביה (1966). ניכר בהם כפל הזהויות של מי שהיה שותף לחוויות היסוד של 'דור תש"ח', אך נטה מטבעו לכתיבה אישית-קיומית מופנמת. אחדים מהם ניזונים באופן ישיר מחוויות מלחמת העצמאות וספיחיה, כפי שהשתברו בפריזמה הייחודית של אורפז. אחרים מעוגנים ברשות היחיד ומשקפים כמיהה לאושר ביתי בחיי הזוג והמשפחה. עם זאת, ייחודם של סיפורי עשב פרא נעוץ באופן שהם מעצבים מופעים שונים של גבריות בלומה, אילמת וטעונה אלימות כבושה. גיבוריהם לוקים בעצירות רגשית, מגעיהם עם הזולת גולמניים ומתוחים, בדידותם רוויה תסכול והדחפים המניעים אותם בלתי מודעים ברובם. מעין משקל נגד לעולם הקשוח, האפלולי ומצומצם-הרגש המצטייר בסיפורים ניתן בעיצוב לשונם ואווירתם, המתנודדים בין רכות פיוטית לצבעוניות אקספרסיבית. ואילו בחלק מסיפורי ציד הצביה בא לידי ביטוי הנוסח הסמלי-הסוריאליסטי המיוחד לאורפז, והוא ניכר באווירת המסתורין החלומי האופפת אותם. חטיבת סיפורים נוספת מעצבת שלל מצבים של בדידות וכמיהה נואשת למגע במציאות תל-אביבית מנוכרת, בעלת איכויות גיהנומיות סיוטיות. צימאונם של גיבוריהם לקשר אנושי ולהתגלות מטאפיסית מיתרגם לא פעם למעשים קיצוניים של הרס ושל הרס עצמי. 21 הסיפורים המכונסים כאן, על הגישושים והניסיונות המגולמים בהם, פורשׂים את מסעו המורכב של יצחק אורפז לגיבוש קולו העצמי, עד שהתייצב לקראת סוף שנות הששים כאחת הדמויות הייחודיות בסיפורת של 'דור המדינה'.

    יצחק אוורבוך אורפז נולד ב-1921 בברית המועצות, ועלה ארצה ב-1938. שירת בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה, וכקצין תותחנים במלחמת העצמאות. ספרו הראשון, עשב פרא, ראה אור ב-1959. יצירתו כוללת כעשרים ספרים, רובם פרוזה (סיפורים קצרים, נובלות ורומנים) ומקצתם שירה והגות. בשנת 2005 הוענק לו פרס ישראל לספרות. באוגוסט 2015

    ספריו המחודשים: בית לאדם אחדהצליין החילונימסע דניאלעור בעד עור,העין השלישית , מות ליסיאנדה ונובלות אחרות
    ספריו של אורפז רחוב הטומוז'נה והכלה הנצחית ראו אור בשיתוף ספרי סימן קריאה
    עוד באתר : לפני הרעשלצלוח את המאה

    שם ספר:  העין השלישית
    כותרת משנה:  סיפורים
    שם הספר בלועזית:  The Third Eye
    כותרת משנה בלועזית:  Stories
    מחבר/ת:  יצחק אוורבוך אורפז
    שם המחבר/ת בלועזית:  Yitzhak Orpaz
    הוצאה:  הקיבוץ המאוחד
    מספר עמודים:  219
    דאנאקוד:  31-6647
    מועד הוצאה לאור:  2018

    מחיר :  84 
    מחיר באתר:  42 

    בניית אתריםבניית אתרים 

    הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים,, הוצאה לאור